Humanitas je, letos v sodelovanju z Mirovnim Inštitutom, uspešno izpeljal že 3. nacionalno konferenco globalnega učenja z naslovom Od globalnih izzivov do globalnih državljanov: kako naslavljati občutljive teme in ustvarjati prostore sobivanja? in zaključni dogodek projekta Skozi oči begunca. Konferenca je potekala v sredo, 22. novembra 2017, v Mestnem muzeju v Ljubljani, udeležilo se je 101 udeleženec.
Letošnjo konferenco je s čustvenim in kritičnim nagovorom otvorila Humanitasova sodelavka Manca Šetinc Vernik, koordinatorica projekta Skozi oči begunca. Na pomembnost globalnega učenja in ustvarjanja prostorov sobivanja so nas v uvodnih nagovorih opomnile tudi dr. Melita Gabrič, v.d. vodje Sektorja za razvojno sodelovanje in humanitarno pomoč, Ministrstvo za zunanje zadeve, dr. Stanka Lunder Verlič, direktorica Urada za razvoj in kakovost izobraževanja, Ministrstvo za šolstvo, izobraževanje in šport in Patricija Virtič, koordinatorica Tedna globalnega učenja pri platformi SLOGA.

Provokativnemu uvodnemu predavanju dr. Vanesse Andreotti so sledile tri vzporedne izkustvene delavnice globalnega učenja s strani Humanitasa, Mirovnega Inštituta in Vanesse Andreotti ter Reneja Suše. Vsak udeleženec je tako poglobljeno spoznal eno od področij globalnega učenja – kapitalizem in potrošništvo, predsodki ter samorefleksija. Vse tri delavnice so zasnovale odličen uvod v nadaljnje raziskovanje.

V zadnjem delu konference je Humanitasova sodelavka Alma Rogina, koordinatorica natečaja v Sloveniji, predstavila natečaj “Moj razred deluje trajnostno”, ki je letos potekal v okviru projekta SAME World. Z vodjo projekta Manco Šetinc Vernik sta podelili nagrade zmagovalkam -Darji Silan z Gimnazije Jožeta Plečnika Ljubljana, Bernardi Avsenik inAlenki Gnezda z OŠ Bičevje ter Zdenki Resnik s Srednje šole Zagorje. S projekti, ki so jih izvedle skupaj s svojimi učenci in učenkami so nam pokazale, da je globalno učenje vsekakor tudi zelo informirana akcija, ne samo pogovor in razmišljanje. Projekti so predstavljali inspiracijo marsikateremu učitelju/ici ter jih spodbudili k vnašanju globalne dimenzije v šolske predmete.

V tržnico metodologij nas je z zaključnim nagovorom popeljala Tina Trdin, vodja programa izobraževanj in usposabljanj na Humanitasu, udeleženci in udeleženke konference pa so imeli ob pregledovanju ponudbe številnih nevladnih organizacij priložnost tudi za neformalno druženje in izmenjavo idej in izkušenj z vključevanje GU v svoje delo.

Konferenca je ponudila marsikateri odgovor na vprašanje kako naslavljati občutljive teme in ustvarjati prostore sobivanja, ponudila pa je tudi marsikatero vprašanje. Vprašanja so pomembna, potrebno je spraševati, prevpraševati, da na koncu pridemo do tistega vprašanja, ki prebije površino in doseže spremembo. Konferenca je vsekakor odprla prostor za dobra vprašanja in še bolj poglobljeno naslavljanje področja globalnega učenja, ustvarjanje skupnih zgodb in prevpraševanje obstoječih.