Platforma SLOGA organizira mednarodno konferenco z naslovom Global Citizenship Education: Addressing Inequalities and Conflicts (Globalno učenje: Nasloviti neenakosti in konflikte), ki bo potekala v živo v Ljubljani 21. in 22. marca. Cilj konference je zbrati 50 zagovornikov civilne družbe, povezovalcev, inovatorjev na področju globalnega učenja v Evropi, da bi oblikovali sporočilo za oblikovalce politik in odločitev o prihodnosti globalnega učenja, razmislili o trenutnih globalnih izzivih in ponudili priložnosti za oblikovanje projektnih partnerstev za DEAR.

Izobraževanje je ključni element trajnostnega in socialno pravičnega sveta, v katerem nihče ne bo zapostavljen. Globalno učenje (v angleščini tudi vzgoja za globalno državljanstvo – GCE) obravnava temeljne vzroke globalnih izzivov in spodbuja učence, izobraževalce, oblikovalce politik in družbe, da se pridružijo spremembam – osebnim in družbenim preobrazbo, ki je potrebna. Evropo in področje GCE spreminja več procesov. Letos obeležujemo 20. obletnico Maastrichtske deklaracije. V teku so procesi z GENE in Centrom sever-jug Sveta Evrope. Evropska komisija je prav tako pregleduje svoj program DEAR, ki z objavljenimi razpisi za zbiranje predlogov podpira evropske civilne družbe in lokalne oblasti pri vključevanju ljudi v reševanje globalnih izzivov. Evropska unija (EU) ima pomembno in strateško vlogo pri zagotavljanju podpore GCE, zato bi se morala tudi predsedstva Sveta EU še naprej osredotočati nanjo. Trenutna kriza, kot so kriza biotske raznovrstnosti, podnebna kriza in pandemija kovida-19, so pokazale, da se je treba nujno ustaviti, razmisliti, se odvaditi in preoblikovati. Nazadnje, trenutna ruska invazija v Ukrajino je spremenila geopolitične realnost – celoten svet kot tak.

Globalno učenje je potrebno bolj kot kdajkoli, skupnost GCE pa mora razmišljati o spremembah in novih globalnih izzivih.

VABILO IN PROGRAM

 

Avtor